niedziela, 19 listopada 2017

  

Szkoła Podstawowa

im. Władysława Orkana

w Niedźwiedziu

 



 
Wybór języka
wersja polskaenglish versiondeutsch version

English Teaching Activities (ETAs)

"Bez znajomości języków obcych
 
człowiek czuje się gorzej

 
niż bez paszportu."

Antoni Czechow

1 września 2016

English Teaching Activities w naszej szkole.

 

Od września 2016 w naszej szkole realizujemy projekt pt "Teatralna przygoda z językiem angielskim". Projekt możliwy jest dzięki dotacji w ramach konkursu Small Grants w Programie English Teaching finansowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju, NIDA. Koordynatorem projektu jest Bogusława Gniecka.

W ramach tego projektu 16 uczniów naszego Gimnazjum uczestniczy w zajęciach z native speakerem doskonaląc swoje umiejętności językowe i komunikacyjne.

Oprócz zajęć językowych spotykają się też raz w tygodniu na zajęciach teatralnych, na których w pierwszym półroczu przygotowują w grupach mini-przedstawienie dla najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej. Będą oni czytali lub przedstawiali znane bajki w języku angielskim. W drugim półroczu już od lutego rozpoczną pracę nad przygotowaniem sztuki teatralnej, którą zaprezentują na Gminnym Przeglądzie Form Teatralnych w maju br. Wcześniej w marcu  wezmą udział w warsztatach wokalno - aktorskich, które poprowadzą panowie Wojciech Habela i Jacek Lecznar, aktorzy Agencji Artystycznej Pro-Art-Krak. Grupa projektowa była też w teatrze Słowackiego w Krakowie gdzie podpatrywała grę najlepszych.

W październiku 2016 roku 12 uczestników projektu miało okazję sprawdzić się językowo przebywając przez tydzień na wymianie młodzieży na Lubogoszczy niedaleko naszej miejscowości. W towarzystwie młodzieży z Litwy i Łotwy realizowali projekt Erasmus plus.

Grudzień 2016

Umiejętności teatralne, wokalne oraz językowe przydały się też w czasie kolejnej wymiany młodzieżowej w Czechach w grudniu 2016 roku. Tym razem sześciu członków naszej grupy przez 9 dni w towarzystwie młodzieży z Grecji, Czech, Turcji i Włoch realizowało świąteczny projekt Erasmus plus

Działamy też na platformie etwinning gdzie wraz ze szkołą z Sycylii otworzyliśmy projekt pt "Theatre at school". Zamieściliśmy  tam informacje o naszej miejscowości oraz tablicę (padlet) z pracami uczestników projektu. Każdy z nich napisał na tablicy krótko o sobie oraz swojej ulubionej książce.

Padlet

Grudzień 2016

Kolejnym naszym działaniem jest współpraca ze szkołą w La Palma na Wyspach Kanaryjskich, którą nawiązała już parę lat temu nasza anglistka. W grudniu 2016 roku młodzież tamtej szkoły przysłała nam listy, życzenia świąteczne oraz hiszpańskie słodycze. My odpisaliśmy im dokładając do paczki nasze polskie smakołyki.

Luty 2017

W lutym br uczniowie biorący udział w projekcie ENGLISH TEACHING przygotowali w języku angielskim krótkie scenki ze znanych bajek.

Podzieleni na 4 grupy przedstawili swoim młodszym kolegom ze szkoły podstawowej 3 powszechnie znane bajki; Czerwony Kapturek, Śpiąca Królewna oraz Trzy Świnki, a także krótką lecz bardzo ciekawą bajkę o 4 porach roku własnego autorstwa.

Przedstawienia te pozwoliły opiekunom grupy teatralnej zorientować się jakie umiejętności aktorskie i językowe posiadają uczestnicy projektu i na tej podstawie zaproponować role do zagrania w naszym głównym przedstawieniu na zakończenie projektu w maju br.

koordynator projektu Bogusława Gniecka


Three Little Pigs

Jakub Zawirski, Paweł Kaciczak, Katarzyna Podoba, Oliwia Ligara i Jakub Czech w bajce Three little pigs

Katarzyna Wsół, Angelika Dziwisz, Janusz Pitek i Jakub Czech w bajce Sleeping Beauty

Klaudia Karpierz, Gabriela Ogiela, Malwina Misiura i Maciej Smreczak w bajce Little Red Riding Hood


Marta Gniecka, Karolina Malec, Jakub Kaciczak i Wojciech Ligas w bajce Seasons of the year

reading is fun

Red Riding Hood

seasons

seasons

Sleeping Beauty

Sleeping Beauty

Sleeping Beauty

 

 

Warsztaty wokalno-aktorskie

Jesteśmy też już po warsztatach wokalno-aktorskich, na których młodzież dowiedziała się co robić aby mieć lepszą, wyraźną i czystą wymowę. Pracowali zatem nad dykcją, ekspresją oraz mową ciała. Były to niezwykle ciekawe zajęcia, poruszające wyobraźnię i kreatywność uczniów.

 Marta Gniecka podzieliła się wrażeniami z tych warsztatów pisząc:

„Ponieważ warsztaty prowadziło dwóch panów zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i z każdym z nich mieliśmy około 20 minutowe zajęcia.

Pan Jacek Lecznar opowiedział nam krótko o pracy aktora, o tym jak przygotowuje się do roli, którą ma zagrać. Tłumaczył nam, że za każdym razem kiedy musi przygotować jakiś tekst do występu rozkłada go na samogłoski, które są najważniejsze w każdym wyrazie. Zaczęliśmy zatem ćwiczyć dykcję i prawidłową wymowę wykorzystując do tego jedno wspólnie wybrane zdanie „Litwo Ojczyzno moja” rozkładając je na samogłoski: io, oyooa. Było to bardzo śmieszne ale i ciekawe ćwiczenie. Kolejnym naszym zdaniem było dopasowywanie mowy ciała do innych. Polegało to na tym, że jedna z nas ustawiła się nieruchomo na środku sali przedstawiając jakąś pozę. Pozostałe osoby po kolei podchodziły i dokładały swoją figurę tak aby pasowała do tej wcześniejszej. Była to świetna zabawa i na pewno bardzo przydatna.

 Pan Wojciech Habela również opowiedział nam krótko o sobie i swojej pracy. Podpowiedział nam jaki wierszyk poprawi nasza wymowę jeśli będziemy go powtarzać regularnie. Polecił także fajny sposób na czystą i wyraźną wymowę. Jest to umieszczenie połowy korka do butelek pomiędzy przednimi zębami i czytanie jak najwyraźniej na głos. Pan Habela zachęcał, nas do tworzenia w myślach sytuacji, obrazów i scen które rozwiną naszą kreatywność. Obaj panowie przeprowadzili fantastyczne warsztaty, bardzo przydatne i na pewno wykorzystam je w przyszłości”

koordynator projektu Bogusława Gniecka





Pan Wojciech Habela

Pan Jacek Lecznar



 

 

Marzec 2017

Przedstawiamy 2 wywiady przeprowadzone przez uczestniczki projektu.

Pierwszy wywiad został przeprowadzony z naszym native speakerem Panem Duncanem Grieve.

Wywiad po angielsku
 
Wywiad po polsku 
 

od lewej: Marta Gniecka, Oliwia Ligara, Katarzyna Wsół i Karolina Malec z panem Duncanem.

Drugi wywiad przeprowadzono z Panami Jackiem Lecznarem oraz Wojciechem Habelą aktorami agencji artystycznej Pro-Art-Krak.

 Wywiad

 Marzec 2017
 
Teatralna przygoda z angielskim - projekt ETAs
 
Poniżej przedstawiamy krótki filmik nagrany w czasie występu grupy projektowej, która przygotowała 4 bajki w języku angielskim dla uczniów szkoły podstawowej.
 

 

Marzec 2017

Anglojęzyczna biblioteczka naszej szkoły wzbogacona o nowe książki.

Wśród tytułów można znaleźć szkolne lektury, bajki, słowniki, przewodniki po Stanach Zjednoczonych oraz biografie znanych ludzi. Zapraszamy do wypożyczania.

 

Maj 2017


 Nasza grupa teatralna zdobyła I miejsce

w III Gminnym

Przeglądzie Form Teatralnych.

          W dniu 25 maja b.r. nasza grupa teatralna przedstawiła sztukę  pt. „Cinderella contemporary – czyli Kopciuszek współcześnie”, dzięki której zdobyła I miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych.

        Cała sztuka wystawiona była w języku angielskim, a na ocenę jury wpływ miały również: pomysł, wykonanie, aranżacja, charakteryzacja, gra aktorska i mimika.  

Zgromadzeni w Domu Kultury uczniowie 3 szkół z naszej gminy mieli okazję zobaczyć zmienioną i nieco uwspółcześnioną wersję Kopciuszka, której sąsiadem i przyjacielem był równie biedny i usługujący swoim przyrodnim braciom Ben.

Kiedy w królestwie Wood-Under-Ooze ogłoszono bal w okazji urodzin księcia, zarówno Kopciuszek jak i Ben, szaleli ze szczęścia, bowiem od zawsze marzyli, aby wyrwać się choćby na chwilę od sprzątania, usługiwania, prac i obowiązków domowych. Jakież było ich zdziwienie gdy ani macocha ani ojczym nie zgodzili się na ich udział w balu.

Zatem do akcji musiała wkroczyć wróżka… Bena zamieniła w portiera, aby choć w ten sposób zobaczył „wielki świat”, zaś Kopciuszek znalazł się na balu w pięknej sukni nie wiadomo skąd, ani jak…

„But never mind ….”, powiedziała dziewczyna i zachwycona rozglądała się dookoła, aż podszedł do niej książę Percy i poprosił ja do tańca….

Dalej już wiadomo co było, choć to nie służba książeca znalazła właścicielkę bucika, ale Ben we własnej osobie, który zaprowadził księcia Percy’ego do domu macochy i wskazał Kopciuszka.

Nasi aktorzy wspaniale zagrali swoje role, było pięknie językowo i aktorsko.

Marta Gniecka jako Kopciuszek oraz  Maciek Smreczak jako Ben za swój występ zostali docenieni przez jury, które przyznało im nagrody za osobowość sceniczną.

Oprócz wyżej wymienionych w przedstawieniu wzięli udział:

Jakub Kaciczak – narrator

Wojciech Ligas – skrzat (pomocnik narratora)

Klaudia Karpierz – skrzat (pomocnik narratora)

Paweł Kaciczak – książę Percy

Karolina Malec – królowa

Janusz Pitek – król

Katarzyna Wsół – macocha

Katarzyna Podoba – córka

Gabriela Ogiela – córka

Jakub Zawirski – ojczym

Jakub Czech – syn

Oliwia Ligara – syn

Angelika Dziwisz – wróżka

Malwina Misiura – postać z bajki o Roszpunce

oraz : Anna Piwowar, Zuzanna Hadwiczak, Patryk Sowa oraz Sebastian Smreczak. jako goście weselni.

Kuba Zawirski i Marta Gniecka perfekcyjnie dopasowali muzykę do przedstawienia, a Szymon Niedośpiał  sprawnie nią operował.

Razem z naszym native speakerem, panem Duncanem mamy nadzieję, że uczestnicy projektu będą dalej rozwijali swoje talenty i warsztat wokalno-aktorski.

Przedstawienie przygotowały panie Bogusława Gniecka oraz Joanna Cichańska.

Dziękujemy również panu Duncanowi Grieve za pomoc i wsparcie językowe.

Poniżej zdjęcia z próby generalnej, która odbyła się tydzień wcześniej przed uczniami naszej szkoły.  














  

 

Sztuka pt. "Cinderella contemporary - czyli Kopciuszek współcześnie"
w Szkole Podstawowej w Olszówce.

W ramach współpracy międzyszkolnej w dniu 12 czerwca 2017 młodzież naszego gimnazjum realizująca projekt „Teatralna przygoda z angielskim”, zaprezentowała w Olszówce sztukę w języku angielskim, dzięki której zdobyła I miejsce na III Gminnym Przeglądzie Form Teatralnych. 

Sztuka pt. „Cinderella contemporary – czyli Kopciuszek współcześnie”, to nieco zmieniona i uwspółcześniona wersja Kopciuszka, której sąsiadem i przyjacielem był równie biedny i usługujący swoim przyrodnim braciom Bob.

Uczniowie szkoły podstawowej w Olszówce z wielkim zainteresowaniem obejrzeli sztukę, a potem sami zaprezentowali nam swój wstęp anglojęzyczny pt. „Puss in Boots – Kot w butach”

Po bardzo ciepłym przyjęciu nas przez dyrekcję szkoły, nauczycieli oraz uczniów mamy wielką nadzieję na dalszą współpracę.

koordynator projektu: Bogusława Gniecka

Poniżej zdjęcia z występu w Olszówce: autor zdjęć p. Marian Talar

 















 

 

 

Logowanie do LIBRUSa
Logowanie do LIBRUSa
Moodle
Meteo Pi
Meteo Pi
Aktualny stan powietrza
w okolicy szkoły
Szczegóły-kliknij
Must
Must
Jeżdżę z głową
Maciuś
EU-HOU
Gmina Niedźwiedź
Obrazek odnośnik do Comeniusa
logo feniks
Licznik odwiedzin

Liczniki

SURSUM CORDA
SURSUM CORDA
Mistrzowie kodowania
Mistrzowie kodowania
Konkurs informatyczny
Konkurs informatyczny
 
CMS Tractable by Marketing Studio